Algemene absintdiscussie

Absinthe in Belgi

Stijn - Huis Absinthia (03/15/08 om 12:40:35):

Zijn er onder jullie mensen die info of ander materiaal hebben over Absinthe in België? Er is niet zoveel over te vinden op het net, misschien omdat het hier nooit zo populair was (?) ofzo. Ik wacht op dit moment op een kopie van een studie naar absinthe in belgië en de link met degeneratie rond 1900, die ik heb opgevraagd bij onze Universiteitsbibliotheek. Handig toch zo 'n job aan een univ :)

Mocht er iemand nog info hebben, je mag 't altijd laten weten hier. Bedankt alvast!

 

Helfrich (03/15/08 om 16:58:48):

Is die studie toevallig van Li(e)selotte Pierco?

Sixela heeft wel geprobeerd om mensen op te voeden in België (die van de Absinthbar bijvoorbeeld), maar zonder al te veel resultaat. Iemand die hier als Muse staat ingeschreven zette ooit museverte.be op. Volgens mij is dat project doodgebloed. Ik wil je niet ontmoedigen, integendeel, maar verwacht niet het makkelijk zal zijn.

 

ricard (03/15/08 om 17:26:59):

hoi

ik heb me vandaag geregistreerd, na eerst het formul afgeschuimt te hebben en veel nuttige informatie gelezen te hebben heb ik zelf ook al eens rondgekeken om een goede fles absint te kopen, maar het enige wat er in belgië zoal te vinden is is: hapsburg, tabu en absente 55 niet al te veel soeps dus

 

Stijn - Huis Absinthia (03/15/08 om 17:35:10):

Het is een studie van Liesbet Nys, van de Universiteit Leuven. 'k Heb het intussen als PDF ontvangen van de sympathieke bibliothecaris en
ga dat eens rustig moeten nalezen. Met een glaasje van dat heerlijk spul erbij lukt dat nog wel  ;)

Museverte.be is inderdaad een stille dood gestorven lijkt me, jammer. Absinthe (échte goeie Absinthe) hier wat beter bekend maken zal inderdaad niet zo makkelijk zijn, maar het is in elk geval leuk voor mezelf, en het proberen waard.

Wist je dat er bijna geen enkele boomkweker of plantdeskundige hier in de streek ooit heeft gehoord van Absintalsem? Krijg je allemaal van die neus-in-de-vinger-en-wenkbrauwen-gefronste reacties als 'wa is da meniejer?' (mooi Vlaams, om een beetje aan te sluiten bij de thread 'Waar zijn de belgen')

 

Stijn - Huis Absinthia (03/15/08 om 17:36:36):

Hoi Ricard!!! Welkom op het forum :)
Inderdaad, hier in België is het niet makkelijk een echt goeie Absinthe in de winkel te vinden. Van waar ben je afkomstig?

 

Stijn - Huis Absinthia (03/15/08 om 18:14:38):

Aan het feit dat je spreekt van hapsburg, tabu en absente meen ik af te leiden dat je in De Poldernaar of zo bent geweest in Antwerpen? Dat zijn namelijk de merken die die man verkoopt... En inderdaad niet veel soeps.
In Wallonië zijn er hier en daar wel drankenhandeltjes waar je Absinthe kan kopen, zoals in La-Roche-en-Ardenne waar wij elk jaar een aantal weken vakantie doorbrengen. Daar kan je in Le Litherer een fles Libertine kopen, en dat is best wel ok.

 

Helfrich (03/15/08 om 18:57:52):

Ik vraag me overigens af hoe die kale meneer van Le Litherer (wat ik een erg grappige winkel vind) aan Libertine komt.

Waar het in België om te beginnen aan ontbreekt is een importeur van kwaliteitsabsint. Je zou eens een vergunninghouder kunnen benaderen en vragen of die daar iets in kan betekenen, b.v. een kleine distilleerderij zoals Massy of Leukenheide. Ik heb zoiets al eerder aan Bop voorgesteld.

Markus en ik kunnen flessen in behapbare hoeveelheden leveren, b.v. per doos van 12 stuks, dus met het opzetten van een importproject loop je geen enkel noemenswaardig risico.  

 

Helfrich (03/15/08 om 19:34:33):

Ik vergat overigens EDZ Diffusion in Namur. Zij importeren Jade/Combier-absint en leveren aan de betere speciaalzaken, o.a. aan Maag Vins in Visé. (Toen ik Zenzero meenam naar Visé leidde het spoor van Maag naar EDZ.)

 

Zenzero (03/15/08 om 19:54:24):

Jahaa, dat waren nog eens tijden  :'(

 

Stijn - Huis Absinthia (03/15/08 om 21:05:07):

Dat zou wel een leuke volgende stap voor absinthia.be kunnen zijn Helfrich, maar dan zal er toch wel 't één en ander papierwerk in orde moeten gemaakt worden. Heb er zo links en rechts al eens achter gehoord, maar nog niks concreets voorlopig.

Ik rij trouwens morgen even heen en weer naar La Roche, even het 'buitenverblijfje' wat in orde brengen voor de komende zomer...

 

Stijn - Huis Absinthia (03/15/08 om 21:06:27):

Jeez Helfrich, is er een drankenwinkel waar je nog níet geweest bent?  ;D

 

Helfrich (03/15/08 om 23:33:20):

Ik scharrel heel wat af, inderdaad. We hebben hier in Duitsland een enorm aanbod aan drank, maar echt bijzondere dingen zitten er nauwelijks bij (voor eau-de-vie zit je hier vrij goed). En Nederland, nou ja, dat is Nederland. Dus ik rijd af en toe graag naar Wallonië voor wat te eten en te drinken. Zo ver is het niet.

 

Helfrich (03/15/08 om 23:56:08):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

Dat zou wel een leuke volgende stap voor absinthia.be kunnen zijn Helfrich, maar dan zal er toch wel 't één en ander papierwerk in orde moeten gemaakt worden. Heb er zo links en rechts al eens achter gehoord, maar nog niks concreets voorlopig.

Qua werk valt het allemaal wel mee, denk ik. Als je absinthe promoot in België zou het toch aardig zijn als er in België ook producten beschikbaar zijn om te promoten. Maar je mag natuurlijk ook altijd verwijzen naar de bekende online-dealers ;)

 

Helfrich (03/15/08 om 23:59:12):

Zenzero schreef:

Jahaa, dat waren nog eens tijden  :'(

Dat was nog geen jaar geleden. Is het leven echt zo hectisch dat we nu alweer in een ander tijdperk zitten? Oh, and stop whining.

 

Zenzero (03/16/08 om 03:28:29):

...Want alles is vandaag de dag vele malen beter.
Nog geen jaar geleden woonde je nog in Holland en we weten maar al te goed hoe dat toen was.

Voedsel bonnen, torenhoge belastingaanslagen en abnormaal hoge accijnzen,
Tteveel om op te noemen – ja, zelfs voor iemand zoals ik -

Om over de overheid het beleid, leefbaarheid en het klimaat nog maar te zwijgen, 't is hier ook altijd klotenweer, dus om 'n paar graden richting zuid - en dus niet oost - te verhuizen is heus geen verkeerde overweging, helemaal niet zelfs.

De zware lasten en de kosten die men je hier oplegt zijn echter geen probleem voor de echte nouveau riche, die kapitaal krachtig genoeg zijn om aan alle financiële verplichtingen te voldoen. Dat hoort er nu eenmaal gewoon bij als je in ons Nederlandje wilt wonen, daar zeur je toch niet over.

En overwinteren, kost tegenwoordig ook helemaal geen ene drol meer, zeker niet als je afreist naar bijvoorbeeld het zuiden van de VS, waar je net zo makkelijk gewoon met Eurie's kan betalen, fantastisch toch.

Dus... mij hoor je niet klagen?! Nog niet althans.

Je zou eens een weekje in de schoenen van een écht politiek vluchteling moeten staan – als ze al schoenen hebben -
en iedere dag weer opnieuw met de schrijnende en negatieve gevolgen van de keuze om uit je land van herkomst te vluchten worden geconfronteerd.

Wat lul ik nou eigenlijk, ik ben strontverwend, dus het kan alleen maar slechter vanaf hier.

[size=0]en uhm, fuk spellcheck!![/size]

 

ricard (03/16/08 om 10:43:59):

"Aan het feit dat je spreekt van hapsburg, tabu en absente meen ik af te leiden dat je in De Poldernaar of zo bent geweest in Antwerpen? Dat zijn namelijk de merken die die man verkoopt... En inderdaad niet veel soeps. "

ik woon in West-Vlaanderen, kwas er trouwens nog eentje vergeten: Trenet

 

Helfrich (03/16/08 om 11:54:51):

Zenzero schreef:

de echte nouveau riche

Als aristocraat, in de antieke zin, duw ik de nouveau riche het liefst terug in de kieren en naden waar ze uit voortwoekert.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/16/08 om 19:00:23):

Zenzero, wat je vertelt is ook op België in zekere zin van toepassing hoor. De truuk is gewoon van de simpele dingen des levens te genieten, en de boel nonsense en politiek gewoon te negeren. Je leeft maar één keer, leef goed!  :D

Ricard, ok dan ben je misschien elders geweest. Eenderhoe, voorlopig ben je toch op online absinthe verkopers toegewezen in België voor kwaliteit, zoals ons aller Helfrich zijn web-boetiekje: schappige prijzen, supervlotte verzending, ook naar België, met koeriersdienst TNT.

Heb ik dat mooi gezegd, Helfrich? :)

 

Helfrich (03/16/08 om 19:11:39):

Uitstekend, maar ik moet wel zeggen dat de simpele dingen des levens in België doorgaans net iets smakelijker zijn dan in Nederland  ;)
Nu de absint nog.

 

Bop (03/17/08 om 10:01:35):

Helfrich schreef:

Ik vergat overigens EDZ Diffusion in Namur. Zij importeren Jade/Combier-absint en leveren aan de betere speciaalzaken, o.a. aan Maag Vins in Visé. (Toen ik Zenzero meenam naar Visé leidde het spoor van Maag naar EDZ.)



http://www.edzdiffusion.be/page20Absyntheetpastis.html

 

anrepta (03/17/08 om 10:27:33):

Bop schreef:


http://www.edzdiffusion.be/page20Absyntheetpastis.html


Les Absinthes Combier…
Des amers aux plantes avec un minimum de 11% de tuyone et un maximum de 35%.

Dat zou willen zeggen dat er in een liter absint ongeveer tussen de 110 en de 350 mg thujon zit  ???

 

Stijn - Huis Absinthia (03/17/08 om 12:48:17):

Ze zullen een komma vergeten zijn denk ik...  :-/

 

Helfrich (03/17/08 om 13:05:08):

Volgens mij staat de komma van anrepta ook niet helemaal goed. Link goedje, die absint van Combier.

 

anrepta (03/17/08 om 13:23:18):

Helfrich schreef:

Volgens mij staat de komma van anrepta ook niet helemaal goed. Link goedje, die absint van Combier.

Je hebt gelijk, mijn komma stond niet helemaal juist. Maar ik ben gelukkig niet de enige hier die zijn komma's niet weet te plaatsen ;D

 

Zenzero (03/17/08 om 15:17:08):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

Zenzero, wat je vertelt is ook op België in zekere zin van toepassing hoor. De truuk is gewoon van de simpele dingen des levens te genieten, en de boel nonsense en politiek gewoon te negeren. Je leeft maar één keer, leef goed!...

Ik doe mijn best, maar waar haal jij in ene al die wijsheid vandaan?

Ik ontdek zojuist namelijk dat ik inmiddels al voor de vijfde keer leef!

Van de eerste twee levens kan ik me overigens onder hypnose, nog wel een en ander uit diverse taferelen en avonturen levendig voor de geest halen, van het voorlaatste zéér weinig tot niets en van het mees recente huidige, enkel het moment waarop ik nu ben aanbeland, want door overmatige alcohol gebruik en hieraan gerelateerde veelvuldige intoxicatie is dientengevolge m'n korte termijn geheugen totaal vernacheld en spring ik tijdens mijn verhalen van de hak op de tak van hot naar haar en van links naar die andere zijde waarvan me de naam nu even niet te binnen wil schieten.

Ben ik nu iets vergeten??


PS.

Lange tijd geleden kwam ik op dit forum herinner ik mij zojuist, maar ik weet inmiddels bij god en de heilige groene teef verdomme al weer niet meer wat ik allemaal wilde vertellen dus laat ik het hier maar weer bij, althans voor nu.


 

Zenzero (03/17/08 om 15:42:53):

Nee serieus, in de rest van Europa is alles beter geregeld
Kijk bijvoorbeeld naar de Fransen, die hebben Sarkozy en Disneyland,
daar kan dus weinig tot nagenoeg niets misgaan, een ultra rechts sprookje waar in men nog lang en gelukkig leefde!

Komen wij er nog goed vanaf hè, met alleen maar slecht te verkrijgen absint en Greet Wilgers met d'r plakkerige waterstofperoxide geblondeerde uitgroei toupet. De lelijke nageboorte

 

Zenzero (03/17/08 om 15:48:56):

Maar over absint...

Dus nu écht serieus, en geen grap!

Je kunt misschien ook eens [b]deze[/b] leverancier benaderen via e-mail en eventueel na afspraak 'n bezoek aan hem brengen in Köln om je bestelling zelf af te halen.

Uit ervaring weet ik namelijk dat hij een aantal zéér fijne soorten absint in z'n leveringsprogramma heeft voor billijke prijzen.

Onze vriend en absintheur pur sang Barski - God mag weten waar hij momenteel op broedt -
Weet inmiddels ook dat het aanbod van Sascha Geihsler mooie produkten bevat

Dus kijk eens op http://www.absinthdealer.de voor nog meer info

 

Stijn - Huis Absinthia (03/17/08 om 20:14:50):

Bedankt voor de link! Dat ga ik zeker eens goed bekijken, op het eerste zicht inderdaad interessante merken. Krijg er zelfs dorst van...

Zo dus jij bent die Zenzero! Toen ik klaar was om op deze wereld te komen zeiden God, Buddha, en Krishna me "dat het gedaan was met die meerdere levenstoestand, wedergeboortes en reincarnaties, kijk maar wat een ramp die Zenzero ervan gemaakt heeft" Dat was jij dus! Aangenaam  ;D

 

Zenzero (03/17/08 om 21:30:49):

Ik hoor al jaren dat de ramp aller rampen zich aanstonds zal voltrekken, maar al wachtende moeten we ons behelpen met leed en ander vermaak.

Toen ik nog 'n Romeins centurion was deden we dat allemaal héél héél anders

Jij kunt trouwens ook 'n heel eind weg zeveren merk ik.

ADHD?

 

Zenzero (03/17/08 om 21:39:31):

Beperk je in je keuze vooral tot de Zwitserse la bleue's en de Franse gedistilleerde versies, de rest stelt naar mijn bescheiden mening niet veel voor, alhoewel de volgende die ik nog wil aanschaffen, onder anderen, een Spaanse Lasala gaat worden.

En de enige échte Duitse absint is de Eichelberger
waarvan je hier op dit forum 'n nog recent geplaatst smaakrapportje van kunt vinden.

Laat overigens de Lemercier en de La fée voor wat het is, want dat is weggegooid geld.

De Oostenrijkse Montmartre kan ik aan bevelen, met z'n karakteristieke kruidige kaneel toets.

En voor antivries uit Tsjechië moet je volgens mij hier zijn.

Of je moet net als vroeger zoals met (soft) drugs 'n beetje willen experimenteren, maar dan zou ik eigenlijk willen adviseren om even bij de buren 'n paar grammetjes Hydro Orange Bud of voor mijn part 'n fijne van origine uit Californië afkomstige Northern Light te scoren, da's nog altijd beter dan puur vergif in nemen.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/17/08 om 22:05:52):

Ja van die Tsjechische spulletjes blijf ik af, de enige die ik hier heb is die Stromu, en die heb ik cadeau gekregen.

Benieuwd wat die Lasala gaat zijn. Laat het ons weten hé.

ADHD heb ik niet denk ik, maar af en toe eens goed de speekselklieren hun gang laten gaan kan nooit kwaad :)

(post bewerkt omdat ik van al die zever niet meer zie waar men toetzen ztaan)

 

Helfrich (03/17/08 om 22:41:59):

Mijn smaak wijkt nogal af van Zenzero's. De meeste Franse absint vind ik niet veel soeps (dat zou moeten veranderen), m.u.v. Combier/Jade, de experimenten bij Emile Pernot en eventueel de Verte de Fougerolles als je van thee houdt. (En ik heb natuurlijk een zwak voor de Guy, maar dat is geen volwaardige absint, al gebruikt hij naar mijn mening een heel prettige alsem.)

Wat Zwitserland betreft, de La Bleues hebben een legendarische status, maar veel meer dan doorgekookte ouzo kan ik er meestal niet in ontdekken. Niet dat dat vies is, maar bijvoorbeeld de producten van Matter zijn toch meer wat ik van absint zou verwachten (al rommelt hij wat met de kleur, en met de venkel...). Nu ze in Val-de-Travers weer zelf alsem kweken worden sommige La Bleues weer een stuk interessanter, maar toch, het is niet voor niets dat iemand die serieus absint wil maken niet met die jongens in zee wil gaan. Maar een La Bleue is doorgaans aangenaam en heeft haar charme. Op haar geheel eigen wijze.

Lasala is meer een soort pastis; heel veel steranijs en wat citrus. Ik kan het goed drinken, maar er valt niets aan te beleven.

 

Zenzero (03/18/08 om 02:32:33):

Een kritischer beoordeling mag ook best, smaken, hoe persoonlijk ook, kunnen per slot van rekening enorm variëren, vooral met het gestaag groeiende aanbod en de diversiteit aan absint van zeer hoogstaande tot zeer bedenkelijke kwaliteit.

De een heeft een stel goed ontwikkelde door eelt beschermde doorrookte smaakpapillen waardoor alles net ietsje anders smaakt en de ander heeft wel eens last van de sterke alcohol op de tong en beleefd de smaaksensatie dus geheel anders.

Het zijn serieuze niet te verwaarlozen nuanceverschillen waar het hier om draait en de eerlijkheid gebied mij te zeggen – even slijmen - dat de flessen Helfrich verte, waarvan de meest recent geopende fles van januari 2007 dateert en de oudste van februari 2006, nog steeds tot de fijnste, karakteristieke smaakvolle van de - even pochen – circa twintig soorten die ik momenteel heb staan behoort - eigen recepten niet meegerekend – dus Helfrich heeft op dit vlak in ’n bepaalde mate wel enigszins recht van spreken...

Maar je noemde de naam al eerder de fles Guy is op 'n bodempje damp na zowat leeg, dus kom ik je binnenkort weer even klieren.

Nog even sparen hoor.

 

Zenzero (03/18/08 om 15:34:41):

... Eigenlijk wordt mijn persoonlijke opinie – lees smaak - voor de zoveelste keer tot aan de grond toe afgesnoeid, door ‘n zeldzaam individu die mij ondanks dit feit steeds weer ontzettend weet te fascineren vanwege z’n tomeloze enthousiasme de nagenoeg bijna onbaatzuchtig te noemen wijze van toewijding en gedrevenheid, waarop hij zich met 'n gezonde dosis doorzettingsvermogen middels ‘n authentieke en enigszins onorthodox te noemen productiemethode inzet om ‘n kwaliteitsproduct aan de man te brengen, en dat ik ‘m om exact die reden zo mateloos adoreer.

Maar dat terzijde.

 

Zenzero (03/18/08 om 15:36:08):

Je dacht overigens hopelijk toch niet dat ik om ’n andere reden in je was geïnteresseerd hè?!

Jemeniet.

 

Zenzero (03/18/08 om 21:09:11):

Ik dacht laat ik mijn geheel vrijblijvende advies aan onze Stijn, voor de aardigheid nog eens teruglezen, en wat schetst dan vervolgens mijn verbazing, ik heb mijn smaak eigenlijk helemaal geen noemenswaardige rol laten spelen.

Dus jij zit je daar gewoon stierlijk te vervelen, en strooit nu op, werkelijk waar, alle slakken zout.

Geef het nou maar gewoon eerlijk toe zeikerd.

Mocht er nu iets anders zijn wat er in die kronkel in je hoofd dwars zit, kun je er met mij altijd over praten, dat weet je.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/18/08 om 21:16:28):

Sorry, ik lette even niet op. Wie verveelt er zich, Zenzero?  ::)

 

Helfrich (03/19/08 om 00:02:03):

Projectie. Iedereen hier heeft ADHD en verveelt zich.

 

Barski (03/19/08 om 09:37:22):

Zenzero schreef:

Ik hoor al jaren dat de ramp aller rampen zich aanstonds zal voltrekken, maar al wachtende moeten we ons behelpen met leed en ander vermaak.

Toen ik nog 'n Romeins centurion was deden we dat allemaal héél héél anders

Jij kunt trouwens ook 'n heel eind weg zeveren merk ik.

ADHD?


Gôh, nooit geweten dat jij ook in het land van ooit gewerkt hebt.  ;)

 

Barski (03/19/08 om 09:41:48):

Helfrich schreef:

Projectie. Iedereen hier heeft ADHD en verveelt zich.


Speak for yourself. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik geen adhd heb en daar ben ik heel erg blij om.

 

Zenzero (03/19/08 om 15:59:08):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

Sorry, ik lette even niet op. Wie verveelt er zich, Zenzero?  ::)


Ik vermaak me hier doorgaans prima, dus van verveling is totaal geen sprake.

En als de verveling dreigt toe te slaan, ga ik gewoon iets doen, bijvoorbeeld posten op een absint forum om discussies en misschien emoties teweeg te brengen of provoceren voor mijn part.
Ik houd wel van polemiek, ook al schop je daar 'n fenomeen als Helfrich, weliswaar zonder al te veel ( en gewenst effect zachtjes mee in z'n ballen.

Of naar Duitsland rijden en onderweg foeteren op wegmisbruikers want 'n normaal mens zo als ik heeft dat gewoon nodig als uitlaatklep.
 
Het feit dat alle ADHD'ers die ik ken zich verenigd hebben op 'n forum is natuurlijk al een fantastische ontwikkeling te noemen, ik doe wel saai en rustig als ik niet meer in staat ben om iets anders te doen.

ADHD is a way of life, not a state of mind!

 

Zenzero (03/19/08 om 16:43:34):

Barski schreef:

Speak for yourself. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik geen adhd heb en daar ben ik heel erg blij om.


Maar wat doe je hier dan Eindringling?!

Zonder bewust te willen discrimineren, maar je voldoet helaas niet aan de gestelde en vereiste criteria om hier te mogen posten, dus ga weg Fremder Ente Imbiß,

Tschau, en kom maar weer eens terug als je wel ADHD hebt, potverdikkeme.

 

Helfrich (03/19/08 om 17:02:01):

Ik ben ook geen ADHD'er. Ik ben zelfs een zeer contemplatief mens. Is er misschien een cartoonist in de zaal die mijn posts van plaatjes kan voorzien, zodat ze voor iedereen te begrijpen zijn?

 

Helfrich (03/19/08 om 17:04:58):

Zenzero schreef:


Ik houd wel van polemiek,

Stop dan eens met dat warrige geraaskal en polemiseer. *hehe* Lachen met die rooie.
ook al schop je daar 'n fenomeen als Helfrich, weliswaar zonder al te veel ( en gewenst effect zachtjes mee in z'n ballen.

Yeah right.

 

Zenzero (03/19/08 om 17:39:25):

Ach kut, ik bedoelde ook Polymeer.

En ja inderdaad het blijft lachen, mede dankzij het feit dat jij kleurenblind bent, en jezelf ontegenzeggelijk regelmatig tegenspreekt

Hoezo raaskallen? De uitspraak "takes one to know one" is hier op z'n plaats.

 

Helfrich (03/19/08 om 18:23:59):

Ehm, nee, ik ben niet kleurenblind en ik spreek mezelf niet tegen.

 

Zenzero (03/19/08 om 18:55:05):

Ja klopt, je hebt gelijk.

Dus...

 

Zenzero (03/19/08 om 18:58:55):

Helfrich schreef:

...Iedereen hier heeft ADHD en verveelt zich.


Helfrich schreef:
...Ik ben ook geen ADHD'er.

Om maar 'n voorbeeld te noemen.

 

Helfrich (03/19/08 om 19:09:31):

O god, ik heb een stijlfiguur gebruikt. Als ik het met een dubbele punt had geschreven, had je dan wel begrepen wat er stond? "Projectie: iedereen hier heeft ADHD"?

En dit op de dag dat Hugo Claus stierf...

 

Zenzero (03/19/08 om 20:01:44):

Helfrich schreef:

O god, ik heb een stijlfiguur gebruikt. Als ik het met een dubbele punt had geschreven, had je dan wel begrepen wat er stond? "Projectie: iedereen hier heeft ADHD"?

En dit op de dag dat Hugo Claus stierf...


Ja ook, maar dan had ik gemakshalve eveneens dat ene woord weggelaten.

Een groot verlies voor de Nedrlandstalige literatuur.

 

Zenzero (03/19/08 om 20:10:51):

Helfrich schreef:

Ehm, nee, ik ben niet kleurenblind en ik spreek mezelf niet tegen.

Oké dan nemen we toch gewoon even de proef op de som:

Wat is de haar kleur van de dames op de volgende foto?:


Ik zal je een beetje helpen, het is in ieder geval geen rood.

 

Helfrich (03/19/08 om 21:21:13):

Eigenlijk is dat wel vreemd. De meeste zwarten zijn gewoon bruin. De meeste blauwen en gelen trouwens ook. Ik vind dat we alle beeldspraak moeten afschaffen en de dingen gewoon moeten benoemen zoals ze zijn, zodat de wereld weer voor iedereen te begrijpen is. Zeker nu Hugo Claus toch dood is.

 

Zenzero (03/19/08 om 22:27:43):

Sympathiek, laten we dat ideaal zo veel mogelijk nastreven.

Van iemand van jouw kaliber en met zoveel intellect waarmee je mij op dat gebied ook vele malen overtreft, had ik ook niet anders verwacht.

Ik verafschuw het gebruik van beeldspraak, het getuigd van een gebrekkig vocabulaire en je doet er jezelf danig mee te kort.

En je hebt jezelf en anderen - inclusief - mij 'n hoop tijd bespaart.

Maar dat 'n fenomeen op literair gebied als Hugo Claus, er postuum aan moet bijdragen, om dit teweeg te brengen, vind ik toch enigszins triest.

Hugo Claus, heeft mij 'n lange moeizame kruistocht tegen stompzinnigheid bespaart.

Hugo bedankt. Rust zacht en vredig.

 

Zenzero (03/19/08 om 22:34:06):

Maar evenwel is m'n vraag er nog steeds niet mee beantwoord.

 

anrepta (03/19/08 om 22:37:27):

Zenzero schreef:

Maar evenwel is m'n vraag er nog steeds niet mee beantwoord.

Venetiaans blond.

 

Zenzero (03/19/08 om 22:41:39):

Whatever.

 

Helfrich (03/19/08 om 22:45:05):

Zenzero schreef:

Ik verafschuw het gebruik van beeldspraak, het getuigd van een gebrekkig vocabulaire en je doet er jezelf danig mee te kort.

Ehm, nee. Gebruik van beeldspraak getuigt op zichzelf van vrij weinig. Krachtige beeldspraak getuigt van rijkdom van geest. Het werk van Claus is er een voorbeeld van (hij is vóór alles een poeet, zelfs in zijn romans en zijn theaterstukken).  Alledaagse beeldspraak hoeft nergens van te getuigen en is gewoon vervlochten met het leven. Leer het te plaatsen voordat je je een mening vormt over een dichter waarvan ik me afvraag of je er ooit een letter van gelezen hebt. Wie wat te melden heeft, heeft postuum altijd wat bij te dragen, en daarmee zijn we terug bij vriend Schopenhauer, al had Claus buiten België misschien helemaal niet zoveel noemenswaardigs te melden en blonk hij meer uit in zijn vorm dan in zijn inhoud. "Rooie", ondertussen, is alledaagse beeldspraak, taal van het volk, legitiem en alleszins begrijpelijk voor iedereen.

 

Helfrich (03/19/08 om 22:46:19):

Kastanjebruin noemde de burgerkak dat toen ik jong was.

 

Zenzero (03/20/08 om 00:34:01):

Aha dus om dat iedereen het doet, ach natuurlijk, hoe kan het ook anders, dan moet het maar, ik begrijp het ook allemaal niet zo goed, we zijn ook maar rationeel denkende kuddedieren met z’n allen, laten we het dan maar makkelijk houden, dan begrijp ik het ook.

Verklaar mijn uitspraken voor jezelf zoals je belieft ze te interpreteren joh, het is wel vermakelijk om te zien dat ik zonder schijnbaar enig besef van wat er werkelijk speelt, ’n pientere jongen zoals als jij er een bent, zo weet te amuseren en bezig te houden door voorzetten te geven die je gewoonweg ook zonder enig noemenswaardig talent kan inkoppen.

Wederom ’n zinloze reactie op woorden die jouw persoonlijke menig weergeven, en niet meer dan dat.

De mening die ik heb over beeldspraak is 'n persoonlijke mening overigens en staat totaal los van die hele Hugo Claus.

En dat je toevallig gelijk hebt over het feit dat ik nog nooit, althans bij mijn weten niet bewust, 'n letter uit ’s mans werk gelezen heb, daar mag je trots op zij als ’n pauw met zeven lullen, hoor tjonge, tjonge jonge zeg.

Ik ook echt niet getracht de valse indruk te wekken ’n fervent lezer van z’n werk te zijn, dat zou getuigen van ‘n oprechte stupiditeit. Ik heb het een en ander van en over de man gehoord.

Maar laat ik voor dat ik zo meteen m'n pis wel lauw laat maken, er gewoon het - voor mij bijna onmogelijke - zwijgen toe doen, want ik vergeet ook iedere keer weer dat het hier om het zo pedant  mogelijk zijn ging, en niet over inhoud, gelijk of ongelijk.

 

Zenzero (03/20/08 om 00:41:40):

Moet ik toch nog het zwijgen verbreken.

Ik ga die twee joekels hier even uitlaten en dan ga ik naar Jack Kerouac luisteren, ook dood overigens, maar dat is al langer zo.

En nee, ik hoef geen persoonlijke mening over hoe goed of hoe slecht je Kerouac vind als reactie anders had ik daar wel expliciet naar gevraagd.

Misschien ga ik “No Country for Old Man’’ nog eens bekijken.

Het blijft wel lachen met die Kastanjebruine rakker, maar wees ‘ns wat creatiever in je beeldspaak enkele schitterende voorbeelden uit de voorbije jaren opgemerkt en afkomstig van lui van allerlei pluimage.

Roodkoperenklootviool, Hokus pokus rooie dokus, Rooie spookie,
Bas roodnat, Rooie Rakker, Allez castanjé, Oekie Hoekema, Hé tomaaté, Blauwe,  Rooie savooie tomatensoep, en de meest originele jawel, André van Duin – echt, ik verzin ze niet zelf –.

Opmerkingen zoals onder anderen toverballen en roestpijp laat ik dan nog achterwege.


 

Helfrich (03/20/08 om 10:12:49):

Zenzero schreef:

Aha dus om dat iedereen het doet, ach natuurlijk, hoe kan het ook anders, dan moet het maar, ik begrijp het ook allemaal niet zo goed, we zijn ook maar rationeel denkende kuddedieren met z’n allen, laten we het dan maar makkelijk houden, dan begrijp ik het ook.

Zolang je ieder argument uit z'n verband trekt, pareert met irrelevante klets en wild om je heen gaat schoppen, kom je steeds minder geloofwaardig  en steeds minder zeker over. En minder slim.
En dat je toevallig gelijk hebt over het feit dat ik nog nooit, althans bij mijn weten niet bewust, 'n letter uit ’s mans werk gelezen heb, daar mag je trots op zij als ’n pauw met zeven lullen, hoor tjonge, tjonge jonge zeg.

Alweer Schopenhauer (wat doet die man toch in deze gedegenereerde thread?): "Lezen is denken met andermans hersenen." In dit verband kan ik eraan toevoegen: "Dat mag zo zijn. Het is in ieder geval een begin."

 

Zenzero (03/20/08 om 13:14:34):

Luister nou 'ns vriend, in werkelijkheid probeer ik helemaal niets te bereiken – ja aandacht te krijgen, positieve of negatieve, maakt niet uit altijd goed - wat interesseert mij, er de door jou zelf bijgehaalde Schopenhauer, in deze gedegenereerde thread, alles is toch in bepaalde mate  onderhevig aan degeneratie, alleen op dit forum is het 't niveau dat sneller daalt dan 'n vallend rotsblok – waar ik overigens met veel genoegen en plezier aan bijdraag - .

Het is gewoon spielerei, egotripperij, therapeutisch en tevens ‘n snelle manier om aan de duizend berichten te komen - had eerder gekund als ik er niet eigenhandig 'n aantal had verwijdert -

Maar waarom moeten er toch altijd oude filosofen en inmiddels vaak achterhaalde theorieën bij gesleept worden om je mening kracht bij te zetten, wordt het daardoor plausibel?!

 

Zenzero (03/20/08 om 13:23:20):

Helfrich schreef:


ook al schop je daar 'n fenomeen als Helfrich, weliswaar zonder al te veel (en gewenst effect) zachtjes mee in z'n ballen.

Yeah right.


Dus je vindt jezelf geen fenomeen?

Kijk, dat siert je dan weer die bescheidenheid - die overigens weer niet te rijmen valt met die ronduit triest te noemen vorm van betweterigheid -

 

Zenzero (03/20/08 om 13:25:33):

Kan 'n gedeelte van deze uit de hand gelopen draad misschien verhuisd worden naar het forum café?

 

Helfrich (03/20/08 om 13:56:58):

Zenzero schreef:


Het is gewoon spielerei, egotripperij, therapeutisch en tevens ‘n snelle manier om aan de duizend berichten te komen - had eerder gekund als ik er niet eigenhandig 'n aantal had verwijdert -

Tip: probeer er bij een egotrip voor te zorgen dat je ego glanst. Als het enkel druipt van mukeuze taalexcrementen is dat niet zo'n fris gezicht.
Maar waarom moeten er toch altijd oude filosofen en inmiddels vaak achterhaalde theorieën bij gesleept worden om je mening kracht bij te zetten, wordt het daardoor plausibel?!

Er is geen enkele theorie bijgesleept (of het zou de projectie moeten zijn). Verwijzingen en citaten dienen vaak ter opluistering of illustratie van het eigen argument. Zo ook hier. Wat dat betreft is het wel jammer dat je dit forum niet leest, want dan had je dat zelf gezien.

 

Helfrich (03/20/08 om 14:00:22):

Zenzero schreef:



Dus je vindt jezelf geen fenomeen?

Kijk, dat siert je dan weer die bescheidenheid - die overigens weer niet te rijmen valt met die ronduit triest te noemen vorm van betweterigheid -

Ik ben zeer onbescheiden. (Alleen daarom al kan ik eigenlijk niet leven in Nederland.) Het is die trap in de ballen die niet klopt. Het is veeleer zo'n hard vuiltje in je sok, waar je overigens niets van merkt als je er niet aan denkt.

 

Zenzero (03/20/08 om 15:50:05):

Ik grijns me hier kapot.

 

Zenzero (03/20/08 om 15:53:06):

Ik kom denk ik binnenkort maar weer eens 'n keer op visite.

 

Helfrich (03/20/08 om 20:31:37):

Ja, dan kunnen weer een pot kruiden opkoken. Dat schiet tenminste een beetje op.

Hoe zit het intussen met de absint in België? Hebben we al een importeur?

 

Zenzero (03/20/08 om 23:52:32):

Helfrich schreef:


Tip: probeer er bij een egotrip voor te zorgen dat je ego glanst. Als het enkel druipt van mukeuze taalexcrementen is dat niet zo'n fris gezicht.


Je heb het woord "eikel'' foutief gespeld, want je bedoelde waarschijnlijk 'n glanzende eikel, die druipt van de smegma.

Maar ook dat kan ik wederom niet goed gelezen hebben.

 

Zenzero (03/20/08 om 23:54:57):

Ja ik rijd morgen even naar belgië, even shoppen,
waar kan ik in die omgeving van Turnhout terecht voor 'n goeie absint.

Stijn, vertel het mij!

 

Helfrich (03/20/08 om 23:57:38):

Zenzero schreef:


Je heb het woord "eikel'' foutief gespeld

Dat zou zomaar kunnen, maar als ik heel eerlijk ben zit ik er niet op te wachten je eikel te zien glanzen en druipen.

 

Zenzero (03/21/08 om 00:07:40):

Ik zelf ook niet hoor, alhoewel, die glans...

 

sixela (03/21/08 om 00:08:13):

Helfrich schreef:

Kastanjebruin noemde de burgerkak dat toen ik jong was.

Dat is niet kastanjebruin, of je hebt thuis erg aparte kastanjes.

Het gaat volgens mij in dit geval eerder om alles tussen koperkleurig en roestkleurig.

 

Zenzero (03/21/08 om 00:11:00):

...En kastanjerood. Koper vind ik ook wel goed.

Ah fantastisch wat 'n timing, Flip Kowlier met Welgemeede bij StuBru, blijft mooi

 

Zenzero (03/21/08 om 00:11:54):

Ginger, of "ginga '' kèn ok kwa kleur.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:15:48):

Rood, inderdaad. Dat zeg ik. Kastanjes zijn niet rood.

"firecrotches are teh sexierest"
-- CG

 

Zenzero (03/21/08 om 00:16:06):

Ondertussen drink 'n Franse groene thee met melk uit Fougerolles - van de enige échte absint distillateur die daar zit -

 

Zenzero (03/21/08 om 00:22:10):

Helfrich schreef:

Rood, inderdaad. Dat zeg ik. Kastanjes zijn niet rood.

"firecrotches are teh sexierest"
-- CG


Ja klopt, zoals mijn haarkleur ook, en ook niet eens 'n beetje, in de buurt komt van rood komt.
Nu heb je 'n keer gelijk, zonder er 'n filosoof of iets dergelijks ter illustratie bij te halen. Heel goed.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:25:14):

Om gelijk te hebben hoef je er nooit iets ter illustratie bij te halen. Waarom lees je dit forum nu nog steeds niet? Dat wordt toch de hoogste tijd.

 

Zenzero (03/21/08 om 00:30:56):

Waarom lees je het mij niet gewoon 'n keer gezellig voor, ik ben ook helemaal in de ban van luisterboeken, van diverse schrijvers die hun  werk ook via andere media aan de man brengen, zoals bijvoorbeeld twee opnames die ik heb van Kerouac, heel onderhoudend.

 

Zenzero (03/21/08 om 00:32:56):

Je zou me er 'n groot plezier mee doen, ondanks dat je daar 'n hekel aan zou kunnen hebben.

Ik kan goed luisteren hoor, als het maar boeiend genoeg is en het onderwerp me interesseert.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:37:29):

Voorlezen is voor kinderen en ik ben niet dol op kinderen.

En aan Kerouac ben ik nog niet toe. Of zo. Ik ben nog niet in de verleiding gekomen me voor zijn werk te interesseren. Het kan best de moeite waard zijn -- daar niet van.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:39:27):

Maar hij is tamelijk conservatief en een familieman. Dat maakt hem toch een klein beetje verdacht.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:40:50):

Ach, wat lul ik nou? Ik klamp me zelf vast aan waarden van vóór Sjezus Gristus.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:41:39):

"Wat lul ik nou?" is in essentie een Socratische vraag.

 

Helfrich (03/21/08 om 00:42:42):

En Socrates is de wortel van Het Kwaad.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 09:43:08):

Helfrich schreef:

Hoe zit het intussen met de absint in België? Hebben we al een importeur?


Met absint in La Belgique Magnifique is 't nog altijd even triestig gesteld Helfrich, maar er wordt aan gewerkt. Als het zover is zijn jullie de eerste om het te weten :)

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 09:45:49):

Zenzero schreef:

Ja ik rijd morgen even naar belgië, even shoppen,
waar kan ik in die omgeving van Turnhout terecht voor 'n goeie absint.

Stijn, vertel het mij!


In de buurt van Turnhout? Daar ga je heel goed voor moeten zoeken Zen... Als je wat vindt, dan horen wij het graag :)

 

Helfrich (03/21/08 om 12:42:48):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

maar er wordt aan gewerkt.

Goed! Ik heb van het begin af aan verondersteld dat de vraag naar kwaliteitsabsint in België uiteindelijk groter zou zijn dan in Nederland. Het blijkt alleen niet zo'n vaart te lopen.

Toch komt een aanzienlijk deel van de leden en de lurkers op dit forum uit België. Ik heb ook behoorlijk wat Belgische particuliere klanten die blijkbaar bereid zijn de niet al te lage verzendkosten te betalen. Het leven van klanten en leveranciers zou makkelijker worden als er binnen België gedistribueerd kan worden. Volgens mij liggen er kansen. Ik wacht op de Belg die ze grijpt.

 

Bop (03/21/08 om 13:00:17):

Helfrich schreef:


Het leven van klanten en leveranciers zou makkelijker worden als er binnen België gedistribueerd kan worden. Volgens mij liggen er kansen. Ik wacht op de Belg die ze grijpt.


'k Zou eens werk moeten maken van dat accijns-entrepot-structuurtje...
Goesting om samen te werken, Stijn, of staat ge al ver met uw winkelke?

 

Zenzero (03/21/08 om 13:01:27):

Helfrich schreef:

Maar hij is tamelijk conservatief en een familieman...


Ehm nou, de goede man is allang niet meer.
Je leest dan misschien wel heel aardig, maar je laat het vervolgens niet voldoende tot je doordringen,
en dat expliceert vervolgens meteen het een en ander.

Door te zoeken naar foute beredeneringen, onwaarheden en spelfouten - wat op zich al 'n hele opgave is om te doen - in mijn teksten, ga je aan de kern en de inhoud en betekenis van mijn woorden en standpunten voorbij en doe je mij en jezelf tekort.

Maar het geeft niet, zo blijven we tenminste polemiseren, - en tellen, richting de duizend berichten -.

Got to go now.

 

Zenzero (03/21/08 om 13:11:39):

Bop schreef:



'k Zou eens werk moeten maken van dat accijns-entrepot-structuurtje...
Goesting om samen te werken, Stijn, of staat ge al ver met uw winkelke?


Ik heb overigens afgelopen jaar, wel 'n aantal flessen La Charlotte 45 van Devoille weten te bemachtigen bij 'n drink shop in Merksplas, maar de naam daarvan is me even ontschoten.

Geïmporteerd door n.v. Laneau s.a. Likeurstokerij te Harelbeke.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 13:47:01):

Zenzero schreef:



Ik heb overigens afgelopen jaar, wel 'n aantal flessen La Charlotte 45 van Devoille weten te bemachtigen bij 'n drink shop in Merksplas, maar de naam daarvan is me even ontschoten.

Geïmporteerd door n.v. Laneau s.a. Likeurstokerij te Harelbeke.


Juist, ik wist het dat er ergens eentje zat. Dat is die uit deze thread.

Voor diegenen zonder muis hier de essentie:

Drinkshop Verlinden-Peeraer
Vaartstraat 25
Merksplas
014/63.40.92

La Charlotte 45% 18 euro
;)

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 13:49:02):

Bop schreef:



'k Zou eens werk moeten maken van dat accijns-entrepot-structuurtje...
Goesting om samen te werken, Stijn, of staat ge al ver met uw winkelke?


Oh, leuk om weten dat er nog iemand met dat plan zit! Wel, men winkeltje staat voorlopig nog nergens, volgende week begin ik met me te informeren wat ik allemaal nog in orde moet brengen, maar als je info hebt hoor ik het graag. Beter samenwerken dan concurreren  ;)

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 13:51:12):

Ow ja Zenzero, best eerst eens bellen, want het kan goed zijn dat er geen Charlotte meer in de rekken hebben staan ondertussen. Die thread is al redelijk oud...

 

Helfrich (03/21/08 om 14:54:03):

Zenzero schreef:


Ehm nou, de goede man is allang niet meer.

Oh, dan is hij niet eens een echte schrijver. Die blijven namelijk.

Ik zoek overigens niet naar onvolkomen in je nauwelijks leesbare teksten. Integendeel: ik probeer er juist enige samenhang in te ontwaren door wat kernwoorden te pikken uit wat nog het meest lijkt op de gistende woordenbrij van een krankzinnige.

 

Zenzero (03/21/08 om 19:45:55):

En 'n neuroot, misschien ook nog wel 'n beetje?!


Maar goed, it takes one to know one, 'n uitspraak die zo nu en dan opduikt in mijn berichten

 

Zenzero (03/21/08 om 20:08:25):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

Ow ja Zenzero, best eerst eens bellen, want het kan goed zijn dat er geen Charlotte meer in de rekken hebben staan ondertussen. Die thread is al redelijk oud...


Vandaag hadden ze nog zeker twee à drie flessen op voorraad nadat ik er wederom een gekocht had, voor 16,90.

De jongeman achter de balie vertelde me dat dit de eerste fles was die hij verkocht in de anderhalf jaar tijd dat hij er werkzaam was, dus daar moet snel verandering in komen.

Ik heb 'm gelijk verteld van de Huis Absinthia site en dat er al sprake is van 'n serieus te noemen vraag naar absint in België.

Ik ben benieuwd of dat wat oplevert.

Drinkshop Verlinden-Peeraer Vaartweg 25 bus 5 Merksplas.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 20:15:29):

Natuurlijk is er vraag naar absint in België, alleen schijnt niemand dat te merken buiten de vragers, die het meestal niet weten waar ze met hun vragen naartoe moeten.

Merci Zenzero dat je aan mij dacht daar in het natte Merksplas! ;D Ik ga die jongen morgen eens een bezoekje brengen. Is die goed, die La Charlotte 45?

Moet dringend eens visitekaartjes en flyers afwerken en drukken, kwestie van de grote meneer uit te kunnen hangen  ;)

 

Zenzero (03/21/08 om 20:19:14):

Overigens heb ik me vandaag weer op juiste wijze van m'n p.r. taak gekweten, door weer 'ns een productinformatiefolder van de Helfrich, en 'n visite kaartje achter te laten.

 

Zenzero (03/21/08 om 20:27:55):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

...Is die goed, die La Charlotte 45?


Persoonlijk, een van m'n favorieten - ook vanwege de prijs - Maar er zijn individuen die dit distillaat niet als echt goede absint beschouwen.

Ik weet wat ik zelf lekker vind, en ik beperk me niet tot een klein aantal, de PF1901 en de 1914 behoren ook tot de top.

Je doet er in ieder geval goed aan.

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 20:28:35):

Hopelijk doen ze er wat mee Zenzero. De hoogste tijd dat er in dit anders zo culinair aangelegde landje ook eens een echte goeie absint te verkrijgen is (buiten de Jades in Namen, en misschien hier en daar een verdwaalde fles in een obscuur waals winkeltje)

De hoogste tijd om zelf een obscuur winkeltje te starten :) Alleen weet ik nog helemaal niet waar te beginnen, wat het allemaal gaat kosten enz.

 

Zenzero (03/21/08 om 20:35:12):

Als je maar enthousiast en op de hoogte blijft, van wat er zich aan ontwikkelingen afspeelt op het absint vlak, en geen consessies doet op het gebied van kwaliteit.
Dan zit je geloof ik al op de goede weg, ik ben zelf geen ondernemer - alhoewel ik best zou willen - maar ik zal proberen, in geval er vragen zijn, m'n best te doen juist te antwoorden en uit eigen evaring en kennis te adviseren.
Een goed initiatief verdient per slot van rekening steun.

Of stuur me 'n PM als je dat eventueel nodig vindt

Kwaliteit en goede smaak boven alles, weg met de eenheidsworst!

 

Stijn - Huis Absinthia (03/21/08 om 20:43:32):

Ja inderdaad, ik zou in elk geval alleen de merken aan de man brengen die ik zelf echt de top vind, alleen dan kan je echt enthousiast gaan verkopen hé.
Helfrich, ik kijk uit naar je Verte. Als die minstens zo goed is als je Blanche gaat die ook op men toplijstje ;)

Enfin, volgende week ga ik het nodige doen om te weten te komen wat ik precies allemaal in orde moet brengen qua papierwerk en officieuziteiten (als dat een woord is). Mocht iemand me al op weg kunnen helpen dan hoor ik het natuurlijk graag  :)

 

Zenzero (03/21/08 om 22:50:35):

Stijn - Huis Absinthia schreef:



Juist, ik wist het dat er ergens eentje zat. Dat is die uit deze thread.

...La Charlotte 45% 18 euro
;)


En nu voor de mooie prijs van [b]16,90!![/b]

Maar wat wil je, die post is van 'n jaar geleden, met bijna [b]1000[/b] berichten op dit forum, - mocht het nog niemand zijn [b]opgevallen[/b] - en 'n selectief geheugen zoals ik er een heb, kan ik natuurlijk ook wel 'ns 'n kleinigheid vergeten.

 

Helfrich (03/22/08 om 02:48:25):

Zenzero schreef:


Maar goed, it takes one to know one, 'n uitspraak die zo nu en dan opduikt in mijn berichten

Dat is omdat het een tu quoque is. Makkelijk inzetbaar, maar nimmer een geldig argument.

 

Helfrich (03/22/08 om 02:52:56):

Stijn - Huis Absinthia schreef:


Helfrich, ik kijk uit naar je Verte. Als die minstens zo goed is als je Blanche gaat die ook op men toplijstje

Anders; wat zwaarder en klassieker en meer, eh, verte. Het product is tamelijk populair bij HG'ers en aanverwante "snobs", dus wat dat betreft ben ik er begenadigd van afgekomen.

 

Helfrich (03/22/08 om 03:03:58):

Stijn - Huis Absinthia schreef:


Enfin, volgende week ga ik het nodige doen om te weten te komen wat ik precies allemaal in orde moet brengen qua papierwerk

Je zult in ieder geval een vergunning nodig hebben om de accijnzen te kunnen verleggen. In Nederland krijg je die alleen als je een tamelijk forse hoeveelheid drank accijnsvrij wilt opslaan óf als je alcoholhoudende dranken zelf gaat vervaardigen (in welke hoeveelheid dan ook). De Belgische situatie ken ik niet goed genoeg. Mogelijk is de makkelijkste manier om de import te laten verlopen via iemand die al zo'n vergunning heeft (zoals een kleine distilleerderij).

 

Helfrich (03/22/08 om 16:53:29):

Stijn - Huis Absinthia schreef:


Benieuwd wat die Lasala gaat zijn.


Enkele trivia over Lasala.

Zijnde min of meer drinkbaar en bovendien niet erg duur, stond Lasala ooit bekend als een absint met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik kan onthullen dat de handelsprijs van dit oliemengsel nog lager ligt dan die van een huismerk-supermarktpastis. Tel uit je winst.

In Frankrijk werd Lasala een aantal jaar geleden uitgebracht onder de naam Philip, voorzien van een Ricardachtig etiket. Om de pastisdrinker te paaien werd "Ricard, le vrai pastis de Marseille" nagevolgd als "Philip, le vrai absinthe". Dat is natuurlijk geen Frans. Het liep hoe dan ook uit op een fiasco.

 

Zenzero (03/22/08 om 17:20:27):

Helfrich schreef:


...Mogelijk is de makkelijkste manier om de import te laten verlopen via iemand die al zo'n vergunning heeft (zoals een kleine distilleerderij).


Misschien wel via Distilleerderij Leukenheide uit Hechtel of 'n (bevriend) drankenhandelaar.

 

Zenzero (03/22/08 om 19:10:43):

Olie op het vuurtje, koren op mijn molen, stof tot nadenken enz, enz, en nu ik toevallig toch weer 'ns 'n keer hier ben...

Ik, in de laatste plaats iemand die zich conformeert aan de mening en smaak van anderen, moest 'n dik jaar geleden zonodig absint gaan proberen en kwam via internet diverse sites tegen over dit onderwerp, waaronder deze geweldige site.

Maar door in eertse instantie ook de kwaliteitsbeoordelinglijst op www.absinth-bibel.de te raadplegen en de toegekende scores, in 'n bepaalde mate, als de richtlijn voor kwaliteit te hanteren.
Kan ik uit ervaring zeggen dat alles wat hoog scoort op betreffende lijst, en waarvan ik tot nu toe heb mogen proeven, toch aardig aan die omschrijving voldeed, en in de meeste gevallen écht de moeite waard was.

Eerlijk is eerlijk en 'n goed advies sla ik niet in de wind, dus misschien moet ik dan maar gewoon d'n dizze uit '70 of '80 's proberen.

[center][color=Black][size=1]
Die Absinth-Bibel bewertet Sorten nach einem speziellen Index aus dem ein Gesamtscore zwischen -45 und +102 errechnet wird,
wobei das negative Extrem gar nicht erreicht werden kann, und das positive kaum,
so daß man in etwa von einem Index mit Werten zwischen -25 und +100 ausgehen kann.
Diese Bewertungen sind natürlich subjektiv
und sicher auch nicht zu 100% fehlerfrei,
können aber insgesamt als grober
Anhaltspunkt und persönliche Kaufempfehlung angesehen werden.
[/size][/color][/center]

Aldus de woorden van Jochen Zohner van de absinthbibel

 

Zenzero (03/28/08 om 15:12:03):

Anderzijds waren het enkel wat trivia over Lasala absint.

Dus bij nader inzien te verwaarlozen informatie.

En daar zit geen enkel, juist dan wel onjuist, woord Frans tussen.

 

Zenzero (04/09/08 om 19:35:26):

Helfrich schreef:


Dat is omdat het een tu quoque is. Makkelijk inzetbaar, maar nimmer een geldig argument.

Het kan ongetwijfeld tevens als een cliché uitspraak worden beschouwd, maar zelfs als dat zo is, komt de uitdrukking in deze context volledig tot zijn recht.
Voor een intelligent persoon kan het met de juiste woordkeuze ontkracht en teniet gedaan worden,
maar in feite schuilt ook in een cliché immers altijd een kern van waarheid.

 

Helfrich (04/09/08 om 19:54:07):

Heb je daar bijna drie weken over nagedacht? Dat het een cliché is acht ik niet zo relevant, dat het een sofisme is wel. En sofismen komen eigenlijk alleen tot hun recht als ze oorspronkelijk zijn. Als ze verbluffen, al is het maar even. Anders zijn ze alleen maar saai en  ongeldig.

 

Helfrich (04/09/08 om 19:56:07):

Het denken van het vulgus gekwalificeerd: saai en ongeldig.

Overvloedig en toch schaars.

 

Zenzero (04/09/08 om 23:36:12):

Helfrich schreef:

Heb je daar bijna drie weken over nagedacht? Dat het een cliché is acht ik niet zo relevant, dat het een sofisme is wel. En sofismen komen eigenlijk alleen tot hun recht als ze oorspronkelijk zijn. Als ze verbluffen, al is het maar even. Anders zijn ze alleen maar saai en  ongeldig.

Ach dat zeg je alleen maar omdat dat je dan ’n beetje gesofisticeerd over komt,  in werkelijkheid kun je het jezelf ook niet permitteren mij gewoon in het gelijk te stellen, jammer hoor, verrekte jammer.

Drie weken is niet het tijdsbestek wat ik nodig had om zo'n simpel antwoord te bedenken, en mocht dat dan bij hoge uitzondering wel voorkomen, dan is het vergeleken met bijna drie jaar bedenktijd op een flauwe reactie en antwoord als het volgende, een fractie.

Barski schreef:
Dat Thujon geen werking heeft is onjuist en dat weet iedereen die wat dieper in de onderzoeken naar de effecten van Absint is gedoken. Het is in geen geval geen THC! Thujon is weliswaar giftig maar tegen de tijd dat je er van zou overlijden zou de enorme hoeveelheid alcohol dit al gedaan hebben. Thujon heeft echter wel een bufferende werking op alcohol. Dit effect is van korte duur en houdt op bij een derde of vierde glas. Kijk in gezelschap maar eens naar de verschillen in scherpte tussen iemand die een paar glazen Absint op heeft  ;D vergeleken met iemand die een andere sterke drank heeft gedronken  :P. Als je bij voorkeur Absint drinkt zul je ook merken dat je van andere sterke drank sneller aangeschoten raakt. Onderzoek ondersteund deze claims ook. Misschien dat al de kunstenaars en schrijvers van vroeger dit effect van Absint ook kende. Ik wordt er zelf in ieder geval altijd heel creatief van ;)

Groetjes

Helfrich schreef:

Ehm, nee.

Barski schreef:
Ja hallo, moet je kijken wanneer ik dat stukje geschreven heb. Dat is bijna 3 jaar geleden in de tijd dat ik suiker nog caramelliseerde en toen jij nog dacht dat Pernod Fils bitter moest smaken. Was je onder invloed of had je vannacht om 4:13 uur echt geen reet te doen?

En daar doen mooie dure woorden als sofisme en dergelijke niets aan af!


 

Helfrich (04/10/08 om 00:30:33):

Zenzero schreef:


Ach dat zeg je alleen maar omdat dat je dan ’n beetje gesofisticeerd over komt,  in werkelijkheid kun je het jezelf ook niet permitteren mij gewoon in het gelijk te stellen, jammer hoor, verrekte jammer.

En weer een sofisme van de koude grond. Je gaat niet in op wat ik zeg, maar op hoe je denkt dat ik wil overkomen  en hoe jammer, jammer, jammer dat is. Als ik daarin mee zou gaan, zou ik je gerust kunnen stellen: ik ben een tamelijk lompe klootzak, dus waarom zou ik in vredesnaam gesofistikeerd willen overkomen?

Ik zou niet weten hoe ik je in het gelijk zou moeten stellen. Je maakt immers geen punt, dus je kunt het nauwelijks bij het verkeerde eind hebben. Op het eind van zo'n losse strohalm kun je goed sabbelen als je een droge mond hebt. Kortom, u zwamt.

Drie weken is niet het tijdsbestek wat ik nodig had om zo'n simpel antwoord te bedenken, en mocht dat dan bij hoge uitzondering wel voorkomen, dan is het vergeleken met bijna drie jaar bedenktijd op een flauwe reactie en antwoord als het volgende, een fractie.


Dat was geen bedenktijd. Volgens mij heb ik dat ook toegelicht: ik breng de progressie in kaart. Drie jaar geleden wist ik zelf nauwelijks beter. Dat zijn drie weken ongebakken lucht tegenover drie jaar voortschrijdend inzicht. You lose.


En daar doen mooie dure woorden als sofisme en dergelijke niets aan af!

Dat woord is al zo'n tweeëneenhalf millennium aan de goedkope kant, maar het is nog altijd beschikbaar.

 

Zenzero (04/10/08 om 00:40:01):

Helfrich schreef:


Tip: probeer er bij een egotrip voor te zorgen dat je ego glanst. Als het enkel druipt van mukeuze taalexcrementen is dat niet zo'n fris gezicht...

Het had overigens niet direct betrekking op mijn ego, maar op dat van een forumlid met iets meer dan 1669 berichten en die er de gewoonte van maakt om te pas en te onpas op iedere slak zout te leggen.

Om over de uitwassen daarvan op overzeese (absint) fora nog maar te zwijgen.

- hier heb ik trouwens wel wat langer over na moeten denken -

 

Helfrich (04/10/08 om 00:46:33):

Je had het over jezelf, maar nu slaat het ineens weer op mij. De in zichzelf gekromde tu quoque, als het ware. Maar het terugkerende "wat je zegt ben je zelf" houdt het allemaal wel overzichtelijk, zij het eentonig. Gelukkig maar dat ik niet op iedere slak zout leg -- anders zou dat alsnog verwarring kunnen scheppen.

 

Zenzero (04/10/08 om 00:56:38):

Ho! Stop! matje, dit wordt me te moeilijk, laten we het gewoon weer hebben over de simpele dingen des levens, zoals het existentialisme, de chaostheorie, theologie, filosofie, Nietzsche, Schopenhauer, Heidegger, want het begint me allemaal te spinnen.

 

sixela (04/15/08 om 12:43:58):

Helfrich schreef:

ik ben een tamelijk lompe klootzak, dus waarom zou ik in vredesnaam gesofistikeerd willen overkomen?

Blijkbaar ben je van plan lang vrijgezel te blijven.

Als je mijn record wilt breken: als ongesofistikeerde en tamelijk compromisloze lompe klootzak lukte het me niet om langer dan acht jaar vrijgezel te blijven; ooit loop je eens een vrouw tegen het lijf die beseft dat we allemaal lompe klootzakken zijn en dat de gesofistikeerden onder ons gewoon wat minder eerlijk zijn ;).


 

Zenzero (04/15/08 om 17:06:49):

Ik heb dit forum om me als ongesofistikeerde en tamelijk lompe compromisloze klootzak te gedragen, in rl wordt soortgelijk gedrag absoluut niet getolereerd.

Vrouwen zijn overigens onredelijke wezens, die al lang weten wat wij mannen in onze mars voeren, ze hebben ons bij de kloten - dat is mede waarom we die dingen hebben - zelfs al heb je de illusie dat ze die van jou nooit zullen krijgen...

Er lopen zelfs totaal van de pot gerukte eikels van kerels rond die zich - voor het zogenaamde gemak – hebben laten steriliseren!!?? Hallo, waar zijn anticonceptiemiddelen voor ontwikkeld, zijn daar dan al die labratten, muizen en rubberbomen voor gestorven, om simpelweg door ’n slager de leidingen door te laten knippen.

Denk daar maar eens over na.

 

Zenzero (04/15/08 om 17:10:08):

...En fijn dat ge er weer bent six.
Nog geproefd?

 

Helfrich (04/15/08 om 22:50:54):

Zenzero schreef:

Ik heb dit forum om me als ongesofistikeerde en tamelijk lompe compromisloze klootzak te gedragen,

Eerder als ietwat verwarde mafketel met een vertekend zelfbeeld. Dat is natuurlijk wel sympathieker.
Vrouwen zijn overigens onredelijke wezens, die al lang weten wat wij mannen in onze mars voeren, ze hebben ons bij de kloten - dat is mede waarom we die dingen hebben - zelfs al heb je de illusie dat ze die van jou nooit zullen krijgen...

Tja, net als mannen hebben vrouwen macht over en invloed op het andere geslacht. Dat is mooi en goed. Het houdt je in beweging. Laat de pendel maar fijn heen en weer slingeren tussen leed en lust. Dat is het leven. Pas als je volledig afhankelijk van ze bent ben je voorgoed verloren.


 

Zenzero (04/15/08 om 23:57:40):

Helfrich schreef:


Eerder als ietwat verwarde mafketel met een vertekend zelfbeeld. Dat is natuurlijk wel sympathieker.
Tja, net als mannen hebben vrouwen macht over en invloed op het andere geslacht. Dat is mooi en goed. Het houdt je in beweging. Laat de pendel maar fijn heen en weer slingeren tussen leed en lust. Dat is het leven. Pas als je volledig afhankelijk van ze bent ben je voorgoed verloren.


Ehm neen, maar als dat jou vertekend beeld van mij is, dan wil ik er geen woord meer aan vuil maken.

Wel een tip. Probeer die beide gedachten los te laten en dan praten we verder.

En blijf nuchter, dan kun je tenminste helder denken.

Denk aan 'der übermensch' was het toch.


 

sixela (04/15/08 om 23:58:21):

Zenzero schreef:

...En fijn dat ge er weer bent six.
Nog geproefd?

Ja - de blanche is eigenaardig, want de neus belooft meer dan de smaak uiteindelijk prijsgeeft. Ik moet nog wel eens proeven.

 

sixela (04/16/08 om 00:00:08):

Zenzero schreef:

Vrouwen zijn overigens onredelijke wezens,

Kun je onmogelijk over mijn echtgenote zeggen, en ik heb minstens twee bewijzen dat het om een vrouw gaat.

 

Helfrich (04/16/08 om 00:04:23):

Zenzero schreef:


Wel een tip. Probeer die beide gedachten los te laten en dan praten we verder.

Hoezo?
Och verhip, dat is een zinloze vraag, want ik moet mijn gedachten eerst loslaten om er een antwoord op te krijgen.
En blijf nuchter, dan kun je tenminste helder denken.

Helder denken is voor klerken en boekhouders. Ik doe aan visies.
Denk aan 'der übermensch' was het toch.

Die schept zijn eigen waarden en accepteert geen tips. En hij bestaat niet.


 

Zenzero (04/16/08 om 00:24:10):

sixela schreef:


Ja - de blanche is eigenaardig, want de neus belooft meer dan de smaak uiteindelijk prijsgeeft. Ik moet nog wel eens proeven.


Dat heb ik dan weer, geur is meen ik voor 90% smaakbepalend.

Ik ga er van uit dat het dan wel goed komt, of eerder, beter wordt.

De verte daar hoor ik graag ook nog eens wat over. Maar neem de tijd.

 

Zenzero (04/16/08 om 00:47:21):

Zenzero schreef:


Wel een tip. Probeer die beide gedachten los te laten en dan praten we verder.

Helfrich schreef:

Hoezo?
Och verhip, dat is een zinloze vraag, want ik moet mijn gedachten eerst loslaten om er een antwoord op te krijgen.

Het stellen van die vraag had je jezelf kunnen besparen als je gedachten helder waren geweest. Helderheid van geest, leidt immers tot heldere visies.
Zenzero schreef:
Denk aan 'der übermensch' was het toch.

Helfrich schreef:
Die schept zijn eigen waarden en accepteert geen tips. En hij bestaat niet.

Dat laat ik ook in het midden, hoewel in een parallel universum, mogelijk...

Maar je uitspraken doen me denken aan een argumentum ad ignorantiam, maar dat laat ik beter ook maar even in het midden.

 

Zenzero (04/16/08 om 00:48:40):

En het gaat weer eens niet over absint maar dat terzijde.

 

Barski (04/16/08 om 10:33:08):

sixela schreef:


Ja - de blanche is eigenaardig, want de neus belooft meer dan de smaak uiteindelijk prijsgeeft. Ik moet nog wel eens proeven.


Over wie zijn blanche heb je het?

 

Helfrich (04/16/08 om 12:38:59):

Zenzero schreef:


Het stellen van die vraag had je jezelf kunnen besparen als je gedachten helder waren geweest. Helderheid van geest, leidt immers tot heldere visies.

Mijn geest is helder genoeg, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord. Die luidde kort en bondig: hoezo? Ongeacht hoe helder of troebel mijn geest is heb je simpelweg geen antwoord gegeven.


Maar je uitspraken doen me denken aan een argumentum ad ignorantiam, maar dat laat ik beter ook maar even in het midden.

Welke uitspraken doen je daaraan denken en waarom? Is er sprake van een vals dilemma?

Ik speel je de bal toe door je een concrete vraag te stellen. Alle kans om met een voltreffer alle onduidelijkheden in een keer uit de weg te ruimen. In plaats daarvan kies je ervoor om nog meer rookgordijnen op te trekken. Waarom doe je dat?

 

Zenzero (04/16/08 om 20:04:22):

Je laat bepaalde gedachten varen, om vervolgens een nieuw helder en duidelijker beeld te krijgen, alsof de schellen van de ogen wegvallen, bekrompen of achterhaalde ideeën, gedachten en dito denkwijze staan vaak nieuwe in de weg.

Eenieder die denkt na het gebruiken van alcohol nog helder van geest te zijn, heeft het met zekerheid mis, en dan niet relatief gezien, een rationeel denker helder van geest, zal na een aanzienlijke hoeveelheid alcohol, minder helder zijn.

Rookgordijnen? Een soort louche, vergelijkbaar qua effect, vind ik een mooi verschijnsel, de reden waarom ik onder anderen absint en pastis drink.

En een kort door de bocht voltreffer is in dit geval niet het doel wat ik voor ogen heb.

Het leven bestaat enkel uit dilemma's, vals of niet vals.

 

Zenzero (04/16/08 om 20:06:12):

Barski schreef:



Over wie zijn blanche heb je het?


Even goed lezen, en dan ontrafeld zich het mysterie.

 

Barski (04/16/08 om 21:45:26):

Sorry, ik ben moe en ik heb geen zin om om door de zoveelste dialoog  tussen jou en Serge te moeten lezen.

 

sixela (04/16/08 om 21:52:47):

Barski schreef:



Over wie zijn blanche heb je het?


ZZ.

 

Helfrich (04/16/08 om 23:32:36):

Zenzero schreef:

Je laat bepaalde gedachten varen, om vervolgens een nieuw helder en duidelijker beeld te krijgen, alsof de schellen van de ogen wegvallen, bekrompen of achterhaalde ideeën, gedachten en dito denkwijze staan vaak nieuwe in de weg.

Dat kan soms kloppen, zelfs zonder alle adjectieven die je eraan toevoegt. Dus zeg maar welke gedachte ik moet laten varen om inzicht te verwerven. En waarom.

Eenieder die denkt na het gebruiken van alcohol nog helder van geest te zijn, heeft het met zekerheid mis, en dan niet relatief gezien, een rationeel denker helder van geest, zal na een aanzienlijke hoeveelheid alcohol, minder helder zijn.


Ah, eindelijk een zekerheid. Hier heb je er nog een: kinderen en dronken mensen spreken altijd de waarheid. Die is ook bezijden de kwestie, dus je kunt er vast wat mee.

Het leven bestaat enkel uit dilemma's, vals of niet vals.

Hm, enkel dilemma's? Nou goed, die zojuist verworven zekerheid laat ik wel weer varen.

Ik zit trouwens ook met een hels dilemma. Ik kan voor een goede prijs een ietwat oude maar perfect onderhouden 325i Touring op de kop tikken, maar nu wil de Nederlandse Staat me zoveel laten betalen voor de dienst-auto dat het eigenlijk niet door de beugel kan. Dat eigenlijk niets meer door de beugel kan. Het is bizar hoeveel ze me willen laten betalen om niet in het paradijs aan de Noordzee te wonen. Neem ik die auto nu wel of niet? Wat een dilemma. Natuurlijk neem ik hem wel en sterf ik een langzame en pijnlijke dood in het harnas.

Eens kijken... welke vragen staan er inmiddels weer open?

 

Helfrich (04/16/08 om 23:34:17):

Zenzero schreef:



Even goed lezen, en dan ontrafeld zich het mysterie.


Je speld raar. Waar komt die d vandaan?

 

Helfrich (04/16/08 om 23:57:56):

Helfrich schreef:

Eens kijken... welke vragen staan er inmiddels weer open?

Sommige gedachten moet je loslaten om nieuw inzicht te verwerven, maar ik vroeg naar twee specifieke gedachten waaraan je refereert. De vraag was "Hoezo?" Je brengt als nieuwe premisse in dat ik een vertekend beeld van je heb. Ik beschik niet over voldoende informatie om daarover te oordelen. Naar ik begrijp zijn de gedachten die ik moet loslaten "een ietwat verwarde mafketel met een vertekend zelfbeeld" en "als je volledig afhankelijk van vrouwen bent ben je voorgoed verloren". Tja, dat zijn geen apodictische waarheiden. Het lijken wel gedachten. Waarom moet ik ze loslaten? Ik hoor het graag.

En dan hadden we nog: "Welke uitspraken doen je aan een argumentum ad ignorantiam denken en waarom?"

En een nieuwe, want "waarom trek je rookgordijnen op?" met als antwoord "ik heb een ander doel voor ogen en drink graag troebele drankjes" roept de vraag op: "Welk doel heb je voor ogen?"

Ja, ik bedoel, tientallen slecht leesbare postings vol gammele argumenten, zonder punt en zonder aanwijsbaar beoogd doel, zetten de legitimiteit van die vraag kracht bij.

 

Zenzero (04/17/08 om 01:05:59):

Barski schreef:

Over wie zijn blanche heb je het?


Daarvoor hoef je niet die hele onzinnige dialoog tussen mijn beste vriendje en mij door te lezen hoor.
Ik vroeg namelijk:
Zenzero schreef:
...En fijn dat ge er weer bent six.
[b]Nog geproefd?[/b]


En het antwoord daarop was:
sixela schreef:

Ja - de blanche is eigenaardig, want de neus belooft meer dan de smaak uiteindelijk prijsgeeft. Ik moet nog wel eens proeven.


Ik ben niet te beroerdste en help mensen graag, ook de vermoeiden, hetzij met veel woorden, maar wel gemeend.


 

Zenzero (04/17/08 om 01:42:46):

Helfrich schreef:



Je speld raar. Waar komt die d vandaan?


Gewoon uit het alfabet, waar overigens nog meer letters vandaan komen.
Ik noem, bijvoorbeeld, een 'T' een soort harde 'D'.

Mijn spellingcontrole rekende ontrafeld met een 'D' gewoon goed, dus ik zie geen enkel probleem en je begrijpt klaarblijkelijk wat ik bedoel dus wederom flauw mierengeneuk uwerzijds.

Over antwoorden op de overige vragen en dilemma's moet ik nog even een nachtje slapen, ik heb namelijk zojuist wat sterke drank gehad en kan zodoende niet helder meer denken, rust is dan een goede remedie.

Mijn excuses voor het ongemak.

 

Helfrich (04/17/08 om 09:49:55):

YM gemak.

Je impliceert trouwens dat je zonder sterke drank op wel helder kunt denken. Interessant.

 

Zenzero (04/17/08 om 14:49:37):

Die vraag had ik van een intelligent persoon niet verwacht, maar wat er staat is absoluut waar, alleen anders geformuleerd.

Maar YM gemak? Leg eens uit.

 

Helfrich (04/17/08 om 18:12:36):

Welke vraag? Nu stelde ik er eens geen.

Het gemak om je nuchtere en heldere uiteenzettingen even niet te hoeven ontcijferen.

 

Zenzero (04/17/08 om 20:45:09):

Inderdaad, ik heb je opmerking verkeerd geïnterpreteerd.

Juist, zonder sterke drank in je donder denk je zuiverderder, doorzichtiger als het ware.

Maar even serieus, want jij gooit er telkens weer de werkelijkheid en onderwerpen uit het dagelijks leven doorheen, fictie en realiteit wekt verwarring.

Dat autootje wat je op het oog hebt, hoeveel KM op het uurwerk? En station? Wel handig in geval van gezinsuitbreiding en transport doeleinden.

 

Zenzero (04/17/08 om 21:52:11):

Helfrich schreef:

...Het gemak om je nuchtere en heldere uiteenzettingen even niet te hoeven ontcijferen.

Lees; ontletteren.

 

Helfrich (04/17/08 om 22:25:42):

Zenzero schreef:


Maar even serieus, want jij gooit er telkens weer de werkelijkheid en onderwerpen uit het dagelijks leven doorheen, fictie en realiteit wekt verwarring.

Dat autootje wat je op het oog hebt, hoeveel KM op het uurwerk? En station? Wel handig in geval van gezinsuitbreiding en transport doeleinden.

Ah ja, dat intermezzo. De kwestie zit me nogal dwars. Vandaag heb ik een Probefahrt gemaakt op de B9. Kinda hot. Gelukkig waren er geen Putzen in de buurt en heb ik niets geraakt (ik ben hier even niet WA-verzekerd). Station inderdaad, maar wel met 192 PK. Een ton op het uurwerk. De koop is bijna gesloten, maar de Nederlandse fiscus heeft me bij de kloten met de bijtelling voor de lease-wagen. Dus tot 2009 kan ik niet meer eten en niet meer naar de hoeren, maar ik kan in ieder geval lekker autorijden en misschien af en toe een glaasje drinken uit eigen stook.

 

Zenzero (04/17/08 om 23:00:03):

Fiscus, is dat een vrouwelijk woord?

Geen TDI?

Ik kom af en toe wel even aan met worsten, en zal dan proberen m'n muil wat minder te roeren.

Maar ik beloof natuurlijk niets. Maar die worsten komt in ieder geval wel goed.

 

Stijn - Huis Absinthia (04/18/08 om 16:44:15):

In reactie op de postjes in de thread Helfrich onder 'Absintmerken' ...

200% gelijk (Helfrich en Zenzero beide 100%) in die richting was ik ook aan het denken. Maar waar vind je vandaag de dag nog een "gesofistikeerd persoon met aanzien" die tegelijk liefst nog wat leuk is om naar te kijken  ;)

De pers is het goedkoopste middel om bekend te worden, laat je interviewen, kom op tv (bvb. in "Man Bijt Hond" -achtige programma's) De eigen persoonlijkheid koppelen aan het produkt werkt tegenwoordig goed heb ik me laten vertellen... Het hoeft daarom niet meteen een bekend iemand te zijn, maar wel iemand die je vaak genoeg ziet om de reflex te hebben "hey die ken ik ergens van".

Beurzen, tv, print, web, noem maar op. En het hoeft helemaal niet veel te kosten, maar je moet echt gericht en frequent te werk gaan, en daar kruipt natuurlijk heel erg veel tijd in.

 

Zenzero (04/18/08 om 19:40:08):

Man Bijt Hond ridiculiseert alles enigszins - althans hier in Nederland - en dat heeft absint nu nét niet nodig
en tijd is ook vaak waar het aan schort, ik ben serieus wat betreft de lobby, ik adviseer ook regelmatig over wat kwalitatief goed is, het lijken druppels op een gloeiende plaat maar soms kan ik ook mensen overtuigen.

 

Algemene absintdiscussie